Die vanbinnen



Waar twee mensen [in mijn naam] samen zijn. Een podcastretraite voor geliefden.


Welkom in deel 1 van deze retraite voor geliefden, voor iedereen die zich aan een ander verbonden heeft in een liefdesrelatie. Het thema van dit eerste deel is verlangen.


In deze retraite gaan jullie bidden en mediteren rond jullie liefdesrelatie. In sommige podcasts staat een bijbelverhaal centraal, in andere podcasts putten we meer uit de ignatiaanse gebedstraditie. Maar steeds zullen de ervaringen in jullie relatie leidend zijn.


De gebedsstructuur van iedere meditatie is hetzelfde. We nodigen jullie gedurende de podcast zo nu en dan uit om de audio te pauzeren. Op die manier kunnen jullie in een eigen tempo door de meditatie gaan en de tijd nemen die nodig is om samen te bezinnen, te bespreken of te bidden. Er is geen haast bij.


Ondervindt wat prettig is voor jullie. Als iets van wat volgt jullie te vroom is, verlicht dan de stemming. Als het de diepte mist die je verlangt, laat het zich verdiepen. De Benedictijn Chapman zou zeggen dat we moeten bidden zoals we kunnen en niet zoals we niet kunnen en hetzelfde geldt voor een liefdespaar. Deze retraite kan een experiment zijn om samen een manier van bidden te vinden. Als je deelneemt aan deze retraite, dan leeft er een hoop of een verlangen in je. Wat zou je willen voor deze retraite? Wat zoek je? Laat God weten wat dat is en laat het vervolgens elkaar weten
Vader, U kent ons, U houdt van ons en U noemt ons bij naam als geliefden. Heilige Geest, geef ons uw kracht om samen te groeien. Christus Jezus, maak uw huis met ons, zoals wij het onze met U maken.


In het eerste hoofdstuk van het Johannes evangelie lezen we het volgende roepingsverhaal: Wat vind je mooi aan deze ontmoeting? Neem even tijd om deze podcast te pauzeren en samen te bespreken.
Heer, breng de rest van deze dag met ons door in uw naam bidden we. Amen.
Eer aan de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Zoals het was in het begin en nu en altijd
en in de eeuwen der eeuwen.
Amen.