Onze valpartijen

Voor de maand maart 2021, luidt de gebedsintentie van de Paus als volgt:

Laten we bidden dat we het sacrament van de verzoening met hernieuwde diepte mogen ervaren en zo de oneindige genade van God mogen proeven.
Het sacrament van de verzoening werd door Jezus zelf ingesteld toen Hij zich op paasdag aan zijn apostelen toonde en hen aanspoorde: "Ontvang de heilige Geest. Als jullie iemand zijn zonden vergeven, zijn ze vergeven; als jullie ze niet vergeven, zijn ze niet vergeven.” (J4Pasen2 bijbellezing)

In deze maand maart vraagt de Paus ons te bidden dat de christenen het sacrament van de verzoening mogen ontvangen. Laten we deze uitnodiging van harte verwelkomen, en samen met miljoenen christenen verspreid over de hele wereld voor deze intentie bidden.
Zoals paus Franciscus het zegt: "God wordt niet moe te vergeven, wij worden moe te vragen om vergeving!” In het initiatief "24 uur voor de Heer" van 2019 heeft de Paus ons eraan herinnerd: "voor de Heer komt de zondaar vóór de zonde. In het hart van God kom ik, kom jij, komt ieder van ons, op de eerste plaats. Wij zijn belangrijker en meer dan fouten, regels, oordelen en onze valpartijen.” Bij dezelfde gelegenheid zei paus Franciscus: "Zonder God kan het kwaad niet overwonnen worden: alleen zijn liefde doet ons opstaan van binnenuit; alleen zijn tederheid, die Hij uitstort in ons hart, maakt vrij. Als wij bevrijd willen worden van het kwaad, moeten wij ruimte geven aan de Heer. Hij vergeeft en geneest; en dat in het bijzonder door het sacrament van de verzoening, dat de overgang is van ellende naar barmhartigheid, de brief van God in ons hart waarin wij lezen dat wij kostbaar zijn in zijn ogen, dat Hij Vader is en dat Hij ons meer liefheeft dan wij onszelf liefhebben".
Vind jij ook dat je Gods vergeving nodig hebt? Verlang je Hem naderbij te komen in het sacrament van verzoening? Of leef je eigenlijk alsof dit sacrament niet bestaat of alsof je niet gezondigd hebt? Hoe lang is het geleden dat je hebt gebiecht?
Probeer in deze maand, ter voorbereiding op Pasen, een goed gewetensonderzoek te doen met het oog op de biecht. Probeer dit sacrament met meer betekenis en diepte te beleven, je kleinheid te erkennen en je te laten raken door de oneindige Barmhartigheid van de Heer.
Verenigd met paus Franciscus en zijn Wereldwijd Gebedsnetwerk, bidden wij samen dat wij het sacrament van verzoening met meer betekenis en diepte mogen beleven.
Tot slot, bidden wij het gebed van toewijding van het Wereldwijde Gebedsnetwerk van de Paus.
Heer God,
alles wat ik heb,

alles wat ik ben,

alles wat ik doe,

bied ik U aan.
Kom en vervul mijn dag.
Schenk mij uw Geest,

dat in mijn denken,

spreken en handelen,

iets van uw stille aanwezigheid mag doorbreken.
Laat me niet enkel voor mezelf leven,

maar zoals Jezus,

verbonden met U
en gegeven aan mensen.
in gemeenschap met mijn broeders en zusters in dit Wereldwijde Gebedsnetwerk.

Met Maria, bied ik U mijn dag aan
voor de zending van de Kerk
en de gebedsintentie van de paus voor deze maand.
Eer aan de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Zoals het was in het begin, en nu en altijd, 
en in de eeuwen der eeuwen. Amen.
Wil je meer weten over het Gebedsnetwerk van de Paus of wil je de maandelijkse video met de Paus wil bekijken, surf dan naar www.biddenmetdepaus.org.